Calibro Touch Lux E-Kitap Okuyucu

Yayınlandı: 5 Ekim 2015 / kitap
Etiketler:, , , , , , ,

CalibroTouchLux

Kitap Okumada Kalıcı Bir Devrim; Calibro

e-kitap ve e-kitap okuyucuların varlığından 2013 senesinde internet sayesinde haberdar olup e-kitap okuyucuların yalnızca yurt dışında kullanılan ve haliyle oradan getirtilebilen cihazlar olduğunu öğrendiğimde deneyebilmek için epey zaman geçmesi gerektiğini düşünüyordum. Fakat akıllı telefonlara indirilen uygulamalar vasıtasıyla e-kitap okunabilirliğinin sağlanabileceğini öğrendiğimde ilk iş olarak telefonuma bu programı indirip kitabı okumaya başladım. Telefondan kitap okuyabilmek özellikle toplu taşıma araçlarında inanılmaz bir kolaylıkla gerçekleşebiliyordu ve ayrıca telefondaki ekran aydınlatması sebebiyle gece okumaları kimseyi rahatsız etmeyecek şekilde gerçekleşebiliyordu. Ama ne telefonun bataryası ne de gözlerim ekranın ışığına uzun süre dayanamıyordu. Haliyle iki kitap bitirebildim. Telefon ile e-kitap okuyucuların okumak için önemini e-kitap okuyucum olmamasına rağmen anlayabildim. Bir müddet e-kitap ve e-kitap okuyucu girişimlerimi askıya aldım, ta ki 2014 senesinde calibro reklamlarını görene kadar. Evet,reklamları her yerde görebiliyordum ve gittikçe de merak etmeye başlamıştım, fakat çevremde hiç kimsede ne bu cihazı nede başka bir e-kitap okuyucuyu görmediğim için tereddütlerim cihazı alma isteğimin hep önündeydi. Tereddütlerimi yenmeme ve cihazı almaya niyet edişimi sağlayan Münir Üstün’ün bibliyofil programı oldu diyebilirim. Bana göre,Münir Üstün bu programda e-kitap ve e-kitap bilgilerini,gelişimini,ileride nerede olabileceğini hiç de abartıya kaçmadan o kadar gerçekçi bir dille anlatıyordu ki; programda kitaplardan ziyade e-kitap ve e-kitap hakkındaki söylenenlere daha fazla dikkat eder olmuştum. Bir müddet daha e-kitap ve e-kitap okuyucuları uzaktan değerlendirmeler yaparak basılı kitapları okumaya devam ettim. Nihayet 2015 eylül ayının sonunda e-kitap okuyucuları araştırmaya,kullanıcı yorumlarını okumaya ve değerlendirmeye başladım. ilk niyetim çeşitli internet siteleri aracılığıyla yurt dışından almaktı fakat hem ilk defa kullanacağım bir cihaz almanın hem de yurt dışı alışverişlerinin güvensizliği beni her defasında ilk seferde yönelmem gereken http://www.babil.com/ tarafından kitap severlere sunulan Calibro’ya yöneltti.

Calibro e-kitap okuyucu kitap severlerin değişmeyen okuma alışkanlıklarını farklı ve zevkli bir hale getirerek okuma keyiflerine keyif katabilir diyebilirim. Calibro e-kitap okuyucu kullandığı e-ink teknolojisi sayesinde basılı bir kitap okurmuş hissini veriyor ve bir tablet veya telefondan okumadığınızı rahatlıkla fark edebiliyorsunuz. Calibro’nun amacı yalnızca kitap okumak ve bu görevini bir kitap nasıl yerine getirebiliyorsa aynı şekilde yerine getirebiliyor. Peki niye e-kitap okuyucu alalım derseniz; eğer yanınızda sürekli kitap olmasını istiyorsanız,kütüphanenizi yanınızda taşımak istiyorsanız, isteyerek veya istemeden beklemek zorunda kaldığınız bir ortamda zamanınızı en büyük zevkiniz kitap ile değerlendirmek istiyorsanız, kimseye ödünç kitap vermek zorunda kalmak istemiyorsanız, aklınıza takılan herhangi bir alıntıya bir  çırpıda ulaşabilmek istiyorsanız, tuğla kalınlığında bir kitabı her ortamda fiziki olarak size yük olmadan okuyabilmek istiyorsanız tüm bunları en rahat bir şekilde basılı kitap ile mi yoksa e-kitap okuyucu ile mi yapabileceğinizi cevaplamanız size yol gösterebilir. Ben cevabı verdim http://www.babil.com/ ile kurucusu sayın Mehmed Ali Çalışkan ın kitap severlere sunduğu Calibro Touch Lux e-kitap okuyucumu alıp okumaya başladım.

Başta sayın Mehmed Ali Çalışkan olmak üzere tüm http://www.babil.com/ çalışanlarına ilgi ve gayretleriyle e-kitap okuyucu keyfini bana yaşattıkları için teşekkür eder benim gibi nice e-kitap ve Calibro severle kavuşmalarını temenni ederim.

 

yorum
  1. Idefix dedi ki:

    Reklam kokan hareketler bunlar azizim.

    Beğen

    • Tayfun Sürücü dedi ki:

      araştırarak edindiğim ve şu ana kadar da beni üzmeyen e-kitap okuyucu ve tedarikçisi hakkındaki beğenilerimi fikir vermesi adına sayfamda paylaştım. e-kitap okuyucuyu yakın çevremde görüp inceleme fırsatım olmadığı için ben de blogları okuyarak fikir edinmeye çalıştım ve benim gibi e-kitap okuyucuları merak edenlerin kendi tercihlerini belirleyebilmeleri adına değerlendirmelerimi yayınladım.

      Beğen

Bir Cevap Yazın

